Powered By Blogger

maandag 31 mei 2010

Ding 10


Ondertussen zijn we alweer toe aan de evaluatie!
Ik vond het heel leerzaam om met de 10 dingen aan de slag te gaan.
Het maken van mijn eigen blog (met filmpjes, foto's en kleuren) en librarything vond ik erg leuk. Misschien maak ik aankomende vakantie wel een blog dan kunnen bekenden mij "volgen".

Ik denk dat het heel belangrijk is dat de mensen in/van de bibliotheek zich bezig houden met de ontwikkelingen op het web. Het gaat allemaal zo snel en eigenlijk mag en kan je hiermee niet achterblijven. Mensen verwachten ook dat de biblitheek meegaat met deze veranderingen. Ze willen boeken thuis via de computer reserveren en online vragen kunnen stellen. Dat kan namelijk ook bij andere bedrijven. Daarom is het noodzakelijk dat medewerkers cursussen zoals 10 dingen volgt om up to date te blijven.

Als medewerk(st)er van de bibliotheek kan je zelf in de huid kruipen van een leden en je dan afvragen wat je mist op de website of in de bibliotheek. We hebben al een ideeenbus hangen maar misschien is het makkelijker om iets op de website te plaatsen. Hier kunnen dan ideeen geplaatst worden die niet zichtbaar zijn op de site (voor anderen) maar als mail naar ons verzonden worden. Wie weet zitten er handige tips bij. Verder denk ik dat medewerk(st)ers zelf ook meer aangemoedigd moeten worden om met ideeen te komen.

Zelf denk ik dat ik mijn bijdrage voor de Westfriese bibliotheken kan leveren door mensen te helpen (achter de computer) met hun vragen op het gebied van 2.0 en eventuele verbeterpunten op diverse gebieden proberen aan te dragen.

Het was voor mij een uitdaging om de cursus 10 dingen te volgen. Ik heb veel geleerd want veel "dingen" waren nieuw voor mij.

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep! En goed te lezen dat je zo enthousiast over de cursus bent. Volgende week praten we verder over de nieuwe ideeen in de eindbijeenkomst. Tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent er! Gefeliciteerd!
    Ik ben het helemaal eens met je conclusie. Dienstverlening verschuift steeds meer naar het internet en daar moet je als bibliotheek dus prominent aanwezig zijn.
    Je ideeƫnbus-idee is ook een hele goede. Ik weet van een bibliotheek waar dat een paar goede tips heeft opgeleverd.
    Blijf verder lekker online bezig. En een vakantieblog is altijd een succes, dus zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!
    Deze "uitdaging" ben je toch maar aangegaan en het resultaat is prima.

    BeantwoordenVerwijderen